زنان از یک رابطه عاطفی چه می خواهند؟
نوشته شده توسط : محدثه بیاتی

تجربه یک رابطه عاشقانه سالم فواید بسیاری برای جسم و ذهنی آدمی دارد و موجب افزایش شادابی و نشاط در زوجین می شود. هر یک از ما می دانیم که زندگی پر از فراز ونشیب و روزهای سخت و آسان است؛ پس چه بهتر که این روزها را با وجود فردی که هم ما او را دوست داریم و هم او محبتش را از ما دریغ نمی کند ادامه دهیم. داشتن یک رابطه عاطفی براساس نظر مشاور روانشناس متخصص فواید بسیاری مانند افزایش طول عمر؛ افزایش شادابی ونشاط؛ افزایش سلامت روانی و بسیاری از موارد مفید دیگر است که می توان در مورد آنها در مقاله ای دیگر صحبت کرد.

 طبیعی است  که بین زنان و مردان از لحاظ اولویت بندی تفاوت وجود دارد و هر یک از یک رابطه عاشقانه درخواستهای متفاوتی دارند. گاهی یک موضوع برای زنان اولویت و نیاز اصلی است اما همان نیاز برای آقایان مهم است اما در مرتبه های بعدی قرار می گیرد. برای اینکه بتوان رابطه را به خوبی ادراه کرد خوب است که بدانیم که زنان و مردان چه اولویت هایی دارند. البته که در این مقاله به صورت خاص به اولویت های زنان پرداخته می شود. پس اگر شما نیز در یک رابطه عاطفی هستید و می خواهید که نسبت به خود یا پارتنرتان به شناخت بیشتری دست پیدا کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه به سه اولویت اصلی زنان در یک رابطه عاطفی خواهیم پرداخت:

یک) توجه اخلاقیات و داشت صداقت: مهم ترین عاملی که موجب اعتماد و امنیت در رابطه می شود صادق بودن است. زمانی که مردی در رابطه پایبند به اصول اخلاقی است و تلاش می کند تا صداقت داشته باشد، این موضوع موجب محکم شدن رابطه می شود. صادق بودن به این معناست که فردی که در رابطه است مسئولیت کارها و اعمال خود را به عهده می گیرد و به عنوان یک شخص بالغ می پذیرد که خود او مسئول اعمالش هست نه شخص دیگری!

دو) ارتباط و علاقه دو طرفه: طبیعی است که هر زنی دوست دارد در رابطه ای باشد که علاقه دو طرفه در آن جریان داشته باشد. این ارتباط دو طرفه موجب احساس همدلی و محبت در رابطه می شود. موجب می شود که طرفین با یکدیگر صمیمی باشند و براساس روانشناسی ازدواج از قضاوت کردن یکدیگر نترسند و بدانند که قرار نیست از هم بهتر یا برتر باشند بلکه قرار است هم دیگر را دوست داشته باشند و در شرایط سخت در کنار یکدیگر باشند نه در مقابل هم! زنان به پارتنری نیاز دارند که داری بلوغ عاطفی باشد یعنی نه فقط به خود و احساسات خود، بلکه به احساسات پارتنر خود نیز اهمیت بدهد و به آنها اعتبار ببخشد.

سه) داشتن رضایت عاطفی: رضایت یعنی خشنود بودن از شرایط موجود؛ که در رابطه عاطفی هم این رضایت می تواند معانی مختلفی داشته باشد. رضایت عاطفی به این معناست که آن رابطه برای دو طرف، دارای هیجان و احساس ماجراجویی باشد. آن دو در کنار هم سرشار از هیجان و حال خوب باشند و کارهایی را انجام بدهند که  به آن علاقه دارند. برای مثال در مورد رضایت عاطفی می توان به موضوع رابطه جنسی اشاره کرد. در یک رابطه سالم براساس نظر مشاور خانوداها زوجین سعی می کنند تا فقط به نیازهای خود توجه نکنند، بلکه به نیازهای پاتنرشان نیز توجه می کنند. طبیعتا در مورد رابطه جنسی نیز این اتفاق می افتد که آنها زمانی رابطه برقرار می کنند که هر دو خواهان آن باشند نه تنها یکنفر!

سخن پایانی:

امیدواریم که پس از خواندن این مقاله نسبت به خود و شریک عاطفی تان شناخت بیشتری پیدا کرده باشید و رابطه تان را با آگاهی بیشتری ادامه دهید. اگر شما نیز مانند هر رابطه دیگری گاهی دچار تنش و سوتفاهم می شوید؛ بهترین کار مراجعه به یک مطب روانشناسی و صحب با یک روانشناس حاذق است. کلینیک انتخاب نو در شهر تهران ازکلینیک های معروف روانشناسی است که با داشتن روانشناسانی با تتخصص های مختلف آماده کمک و همراهی با زوجین می باشد. بدانید که اگر در رابطه ای هستید که برای شما دلنشین و دوست داشتنی است اما باچالشهایی درگیر است؛ آن رابطه، لایق جنگیدن و بهبود را دارد. چرا که تجربه عشق اتفاقی شگرف است که زندگی آدمی را زیر و رو می کند پس چه بهتر که برای آن جنگید و تلاش کرد!

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3




:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی , مشاوره خانواده , مشاوره ازدواج , کلینیک روانشناسی , روانشناسی بالینی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: